2 plaatsen met veiligheidsgordelPlaatsen met veiligheidsgordel
3 slaapplaatsenComfortabel slaapgedeelte voor 3 personen
Rijbewijs BJe hebt enkel je rijbewijs nodig om dit voertuig van minder dan 3500 kg te besturen
Document gecontroleerdHet kentekenbewijs is door ons nagekeken en goedgekeurd
Reizen naar het buitenland niet toegestaanDe eigenaar staat niet toe dat zijn voertuig het land verlaat
Huisdieren niet toegestaanJouw huisdieren kunnen geen deel uitmaken van deze reis
Doe een huuraanvraag, gratis en zonder verplichting!
Inbegrepen in de huurprijs
- Verzekering voor het voertuig en de inzittenden
- Pechbijstand
Ons team staat altijd voor je klaar
- Beveiligde betaling
Meer gemak met onze betaalmogelijkheden
- Garantie bij vertrek
Ons team biedt je alternatieven in geval van last-minute problemen
Zodra je de straat uit rijdt ben je op vakantie.
Mensen blijven staan, maken foto’s en steken hun duim op. Op de camping altijd het beste plekje en aan aanspraak geen gebrek.
Met onze citroen HY wordt elke trip een feel-good reis met oneindig veel karakter en positieve reacties.
De HY kwam kort na de oorlog op de markt toen het verkeer veel rustiger was. Toen was dat gewoon, nu heet dat onthaasten. Maar wie heeft er haast op vakantie?
Het is een oldtimer, dus geen sportieve prestaties. Desondanks kan hij nog prima mee in het verkeer. Gewoon 90km/h met de vrachtwagens mee. Geen stuur- of rembekrachtiging, ed. Wat er niet zit gaat ook niet stuk.
Hij start altijd. De afgelopen jaren is veel energie gestoken in betrouwbaarheid en veiligheid.
Hij past op een gewone parkeerplaats en milieuzones zijn als oldtimer (én op benzine) geen probleem.
Compact maar ruim: Achterin is enorm veel ruimte met overal stahoogte. De zithoek zit aan de achterkant. Je kunt er met 6 zitten. Kinderen ruim, volwassenen past precies. Bij de instap en keukenblok is genoeg plaats over om met 2 personen te bewegen.
De ramen rondom maken het licht en ruimtelijk. Samen met de achterklep en de zijdeur ben je toch buiten als je binnen zit. Zelfs als het regent kun je met de achterklep open aan tafel zitten en genieten. Een koffiestop op dat mooie plekje is dus altijd droog en beschut, maar toch met uitzicht.
’s Avonds met de gordijnen dicht is het een gezellige cocon. Er is geen fijnere plek voor een spelletje of een goed gesprek.
We hopen dat jullie net zoveel plezier hebben als wij!
=================================
Goed om te weten:
Het bed is een dwarsslaper van 135cm breed en 185 lang en ruim voldoende voor 2 personen. Lange mensen (wij - 1,92m) slapen in de lengte. Dan past nog een kind bij.
Wij gaan met 5 personen al jaren met de bus op pad en dat is goed te doen. Dan 2 slaapplaatsen binnen, de kinderen in een bijzettentje naast de bus.
Het keukenblok heeft een goed bemeten uitrusting en 2 voorraadkasten. Ook is er een losse koelbox op gas/elektra. Daarnaast lekker buiten koken op een mobiel gastoestel.
Fietsen mogen niet in de bus. Sommige fietsenrekken passen niet op de trekhaak vanwege het reservewiel. Wil je fietsen meenemen, dan even overleggen.
De trekhaak van de bus is (qua trekvermogen) niet geschikt voor aanhangers, (vouw)caravans, ed.
De bus voldoet aan alle regels inzake gordelplicht voor 8 personen. Voor oldtimers zijn deze afwijkend. De bus heeft gordels voorin. Daar kan dus een kinderzitje. Op de (lengte)banken achterin mag je ook rijdend zitten.
Ophalen op de eerste huurdag vanaf 16:00 uur. Terugbrengen op de laatste dag voor 12:00uur. Kosten eerder halen of later brengen is 0,5 dag huur.
De verzekering, noodhulp en oldtimerschap leggen beperkingen op. De belangrijkste zijn:
-Tijdens de korte huurperiodes blijf je in Nederland. Bij periodes langer dan een week is (in overleg, want verzekering) de Benelux. Bij meer dan 2 weken is noord Frankrijk mogelijk.
-Roken is veel lekkerder buiten. Dus niet in de bus.
-Alleen de 1e (= huurder) en een 2e bestuurder mogen rijden. Deze moeten beiden min. 24 jaar zijn en 3 jaar B-rijbewijs hebben en bij ophalen op het huurformulier vermelden.
-Je mag geen parkeergarages binnenrijden (ivm hoogte en draaicirkel)
-De bus is Allrisk verzekerd met pechhulp en vervoer naar huis. In het buitenland komt daar vervangend vervoer bij. Eigen risico €750.
Kenmerken
Slaapplaatsen
Ombouwbed
185x210 cmVoorzieningen
- Koelkast
- Bestek en borden
- Huishoudelijke producten
- Koffiezet
- Autoradio
- CD-speler
- Audio-ingang / iPod
- Verwarming leefruimte
- Kookvuur
Technische kenmerken
- ModelZelf ingebouwd
- Datum eerste inschrijving1977
- M.T.M.3.200 kg
- Hoogte2,4 m
Huurvoorwaarden
Voorwaarden van de eigenaar
- Reis naar buitenlandNiet toegestaan
- RijbewijsRijbewijs B
- HuisdierenNiet toegestaan
- RokenNiet toegestaan
- Overschrijding van de kilometerstand€ 0,25 per extra km
Bedrag waarborg
- Betaalwijze van de waarborgRechtstreeks beheerd door de eigenaar, overschrijving, cash
- Bedrag€ 750
Annuleringsvoorwaarden
De terugbetaling hangt af van de annuleringsdatum van de reservering.
Vertrekplaats
Het exacte adres wordt gecommuniceerd wanneer de boeking wordt bevestigd.
Geen reviews van een geverifieerde boeking
Onze citroen HY bus is al ruim 15 jaar in de familie. Ieder jaar reviseren/restaureren we een stuk van de bus. De conditie van de bus is inmiddels erg gezond. We gaan er vrijwel ieder jaar meermalen mee weg. De kinderen vinden het geweldig. Ik heb altijd al een voorliefde voor oldtimers gehad. Ontwerpen zijn niet teveel gehinderd door de windtunnel en hebben daardoor een eigen gezicht. Daarnaast is de techniek relatief eenvoudig. Als techneut is het daardoor mogelijk om veel in eigen beheer te doen. Ieder jaar besteed ik 2 weken aan het verbeteren van de bus. Veiligheid en betrouwbaarheid eerst. Daarna de koets en interieur. Zo heeft hij onder meer een nieuwe versnellingsbak en remrevisie gehad, is er heel veel laswerk gedaan, nieuwe deuren en totale schilderbeurt. Maar hij moet bijgehouden worden, want de roestduivel slaapt nooit. Daarnaast blijft er natuurlijk altijd wat te verbeteren… Mijn hele leven ben ik met kampeerbussen op pad geweest. De eerste bus van mijn ouders was DÉ Volkswagen T1 met splitscreen, barndoors, flipseat en Westfalia interieur. Dat was toen een 'gewoon' busje. Te roestig - naar de sloop. Eeuwig jammer; hadden we hem maar gehouden. Daarna zijn nog een aantal bussen ingebouwd. Een Fiat 238, een Bedford, een Mercedes 308. Inmiddels weet ik wel wat ik zelf prettig vind in een bus. Maar dat past er natuurlijk niet allemaal in...
- Algemene beoordelingNieuw
- Aantal reacties100%
- Gesproken talenNederlands, Engels, Duits, Frans
- Gecertificeerd profiel
Vanaf € 123/dag
Gelijkaardige voertuigen rond Gorinchem
We vinden geen gelijkaardige voertuigen als deze.