Helpcentrum - Huurder

Vind het antwoord op veelgestelde vragen

Wat zijn de terugbetalingsvoorwaarden in geval van annulering?

Alle annulaties en terugbetalingen moeten worden aangevraagd via je account op de website ("Mijn reizen" > "Details van de reservatie" > "Wijzigen of annuleren").

 

  • Als je een annulatieverzekering hebt afgesloten bij de boeking:

Je kan via je account een volledige terugbetaling aanvragen van de huurprijs, met uitzondering van het bedrag van de annulatieverzekering, eventuele verlengingen die na de bevestiging aan de reservatie zijn toegevoegd en de aftrek van het eigen risico dat aan de annulatieverzekering is verbonden.

De annulatieverzekering is van toepassing in geval van een onvoorziene gebeurtenis gedefinieerd door de voorwaarden van de annulatieverzekering (beschikbaar op je account op de details van je reservatie) op één van de reizigers uit het reisgezelschap op vertoon van een bewijs. Klik hier om te weten te komen hoe je een annulatie kunt melden.

  • Als je geen annulatieverzekering hebt afgesloten:

 

  • Bij annulatie langer dan 30 dagen voor vertrek: je krijgt 5 % van de huurprijs terugbetaald, exclusief verzekering- en servicekosten.

          Als de huuraanvraag is ingediend voor 02 mei 2024:  krijg je 70% van de huurprijs terugbetaald, exclusief verzekering en servicekosten.
          Als de huuraanvraag is ingediend na 02 mei 2024: krijg je 95% van de huurprijs terugbetaald, exclusief verzekering en servicekosten.

  • Bij annulatie minder dan 30 dagen voor vertrek: Er is geen terugbetaling mogelijk, het volledige bedrag is verschuldigd.
  • In geval van annulatie binnen 24 uur na de bevestiging van de boeking : je hebt recht op een volledige terugbetaling (uitgezonderd de kosten van de annulatieverzekering indien deze werd gekozen), behalve in het geval dat de aanvang van de huur 24 uur na de bevestiging is gepland; in dat geval is er geen terugbetaling mogelijk.

 

In geval van overmacht is het mogelijk om je reis tot 48 uur voor vertrek te annuleren. Om de redenen die in aanmerking komen en de voorwaarden voor terugbetaling te raadplegen, kan je terecht op onze speciaal voorziene pagina.

 

Indien je je reisdata wenst uit te stellen, verzoeken wij je dit vooraf met de eigenaar te bespreken en ons vervolgens per e-mail, met de eigenaar in cc, op de hoogte te brengen van de uitgestelde reisdata. We zullen de verandering daarna doorvoeren. Het verschuiven van data is gratis met toestemming van de eigenaar, met een maximum van 2 verschuivingen per huurperiode.

In geval van annulatie door de eigenaar of bij pech aan het voertuig, kan je om een terugbetaling vragen, exclusief de kosten van de annulatieverzekering indien je deze optie hebt genomen.

 

Ter herinnering, de keuze van betaling in 2 termijnen vrijwaart je niet van de betaling van het totale huurbedrag in geval van annulatie minder dan 30 dagen voor vertrek.

 

 

Deze vragen kunnen je interesseren