Moet ik een waarborg vragen aan de huurder?
Yescapa heeft gekozen voor een waarborgsysteem dat rechtstreeks door de verhuurder wordt beheerd. Dit om 3 belangrijke redenen:
- Minder incidenten. We hebben vastgesteld dat deze manier een reële invloed heeft op de vermindering van het aantal incidenten dat zich tijdens de huurperiode voordoet. We stelden vast dat een waarborg via pre-autorisatie van de creditcard minder “pijnlijk" was voor de huurder en de huurder niet aanmoedigde om goed voor het voertuig te zorgen.
- Sneller. Dit waarborgsysteem maakt het mogelijk om schade en geschillen sneller en eenvoudiger op te lossen en vereist geen behandeling van een schadedossier. Met dit systeem ligt de tijd die nodig is om geschillen op te lossen op gemiddeld één week, in tegenstelling tot meer dan een maand voor een betaling via pre-autorisatie van de creditcard (waarvoor een officieel bewijs nodig is).
- Veiliger. De waarborg is niet tegenwerpbaar als hij vrijwillig door de huurder is overgedragen.
Het is dus in je eigen belang dat je de waarborg rechtstreeks regelt met de huurder. Wij bewaren nog steeds de bankgegevens van de huurder in geval bij problemen.
Klik hier om meer te weten te komen over de waarborg (hoeveel je moet vragen en wanneer je het moet teruggeven).