In geval van pech in het Verenigd Koninkrijk of Europa biedt RAC 24/24 uur assistentie.
De verzekering dekt in het Verenigd Koninkrijk geregistreerde voertuigen van minder dan 3,5 ton. Als het gehuurde voertuig aan een bedrijf toebehoort, neem dan rechtstreeks contact op met het bedrijf om hun pechverhelpingsprocedure te volgen.
Hun contactgegevens en polisnummer staan op het verzekeringsdocument dat je voor je vertrek hebt ontvangen.
Zodra de pech is gemeld, stuurt RAC een sleepwagen ter plaatse om het voertuig te proberen repareren. Yescapa betaalt max. €300 voor reparaties, zodat het voertuig weer rijklaar kan worden gemaakt. In 80% gevallen worden de herstellingen ter plaatse uitgevoerd.
Als het voertuig niet ter plaatse kan worden gerepareerd, zorgt RAC voor een sleepdienst naar de dichtstbijzijnde erkende garage. De RAC zal dan contact opnemen met Yescapa die ofwel een huurauto ofwel tijdelijk accomodatie zal aanbieden (tot £50 per persoon per nacht voor max. 3 nachten). De eigenaar zal de garage om een diagnoserapport moeten vragen, dat de oorzaak van de pech zal bepale alsook de verantwoordelijke perso(o)n(en) voor de herstellingen.